Blogger Widgets
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 30 July 2013

Kita Harus Belajar Menghargai Orang Lain (! ! !)

assalamualaikum . .

bila putus kasih , lelaki ke perempuan yang lagi teruk ? 
bagi seorang gadis yang sedang menginjak ke alam remaja saya rasa perempuan 
*mestilah nak menangkan kaum sendiri =p * 
sebab apa ? sebab saya takk pernah tengok lelaki dikecewakan , lelaki ditinggalkan , lelaki dicurangkan dan banyak lagi larh . yang kebanyakannya saya tengok perempuan je yang selalu dikecewakan , ditinggalkan dan dicurangkan . tapi lately , saya baru sedar perempuan dengan lelaki sama je bila putus cinta .
betullah (!) kita kan manusia biasa. sama je kan :')
tapi kan bila lelaki sayangkan seseorang dia akan sayang betul-ii . 
*susahkan nak jumpa lelaki macam ni ?*
selama saya hidup 17 tahun di muka bumi ini , dalam alam remaja ni  saya baru jumpa seorang lelaki yang begitu sayangkan pasangannya , begitu setia dengan pasangannya . 
*bertuah sape yang dapat dia*
tapi orang yang dah dapat dia tu takk hargai . . Oh Allah . . sayangkan ? erm .. itulah hakikatnya. .
bila perempuan setia , lelaki pulak yang tak setia .
bila lelaki setia , perempuan yang tak setia . .
p/s : fakta yer bukan auta ;)
dek kerana terlalu sayangkan perempuan itu , lelaki tu sanggup mencederakan diri sendiri.
ermm . .  ada macam cerita cinta 3 segi ?  yupp ! sama larh macam cerita tu . .
al-kisahnya pun macam cerita tu jugak . permpuan tu tinggalkan lelaki tu sebab nak bersama dengan ex dia semula . . .

nota pendek :
cintailah orang yang mencintai kita,
kerana belum tentu orang yang kita cinta,
cintakan kita seperti mana
orang yang mencintai kita
cintakan kita . . .  

No comments:

Post a Comment